Tio frågor: vd Jonas Tellander

Hur ser Storytels expansionsstrategi ut?

– Vi är ganska opportunistiska och för oss handlar mycket om att hitta rätt person på den ­aktuella marknaden. Vi ser gärna att streamingtjänster redan har etablerat sig på den lokala marknaden och att till exempel Spotify och Netflix har etablerat betalmodellen för streaming. Penetration av smartphones och Internet är inget hinder längre, den är bra på de flesta ställen i världen.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här