Tv-drömmen som sprack

Magine haussades som ett Spotify för tv. Finanskändisar investerade flera hundra miljoner kronor. Hittills har det varit en flopp.

Kristallen är mer än en tv-sänd gala. Det är också tv-branschens stora personalfest, där hundratals personligheter och beslutsfattare minglar, fiskar efter nyheter och lyssnar av vad andra har på gång. Tillfälle och plats var väl valda när den nya tv-tjänsten Magine premiärvisades just på Kristallens branschseminarium på Stockholmsmässan i september 2012.

– Det här är tv på det sätt du själv vill ha det, förklarade Michael Turner, innehållsansvarig på Magine, när han demonstrerade tjänsten under applåder.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets