Vad hände sen?

Geely rullar

Kinesiska Geely Automobiles fördubblade vinsten under förra året. Försäljningen av Geely-bilar ökade med 63 procent, på en marknad som bara växte någon enstaka procent, till drygt 1,2 miljoner. Geely är nu det största märket i Kina. Om Geelys framgångar, bland annat med Volvo, och vad framgångar kan innebära för kinesiska bolag, skrev Affärs­världen i förra veckan.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Invesco
Annons från Trapets