Affärsvärldens Temadagar

Temadagarna har tagits fram för att ge både våra analytiker och prenumeranter bättre möjligheter att träffa intressanta börsbolag. Det ligger helt i linje med Affärsvärldens filosofi som är att fler insikter ger mer avkastning.

Normalt sett arrangeras temadagarna av Affärsvärlden fyra gånger per år och alla våra prenumeranter är bjudna. Under rådande pandemi är temadagarna pausade men kommer återupptas så fort omständigheterna tillåter. Varje tillfälle har ett nytt, aktuellt tema och bolagen som presenterar är handplockade för just det temat. Exempelvis har ”Digitala vinnare” och ”Lönsamma småbolag” varit ämnet på tidigare Temadagar.

Arrangörer

Temadagarna finansieras av de medverkande börsbolagen. Försäljningen sköts av Finwire.tv som är medarrangör av Affärsvärldens Temadagar. Vi vaktar noga så att våra slutsatser inte färgas på ett sätt som försämrar kvaliteten i Affärsvärldens analyser. Sammantaget är vi övertygade om att fördelarna för Affärsvärldens prenumeranter överväger.

Affärsvärldens uppdrag

Att analysera och förstå både företag och marknader är att bidra till att samhället fungerar lite bättre. Med bra analys belönas sunda företag samtidigt som färre luras in i dåliga investeringar. Affärsvärldens aktieanalys finns därför till för investerare som vill göra bättre aktieaffärer. Oberoende och transparens är två av redaktionens ledstjärnor.