Internet passerar tv nästa år
2019 förväntas en genomsnittlig användare spendera 170,6 minuter per dag på internet jämfört med 170,3 minuters tv-tittande. Tronskiftet var väntat, men har utvecklats snabbare än vad som tidigare var förväntat. Annonsörer är redan förberedda och förväntas spendera 60 miljarder dollar mer på annonsering på internet jämfört med tv under 2019. Smarta telefoner i lågprissegmentet har accelererat tillväxten som är helt mobilbaserad. I USA sker skiftet under 2020.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.