”Castens content” ska rädda Telia

Med köpet av Bonnier Broadcasting ska Telia få ett vinnande content. Men kan tv-chefen Casten Almqvist leverera? Starten har inte varit bra.
”Castens content” ska rädda Telia - Casten-Almqvist-tv4_DSC6163

Den vita skjortan har översta knappen ledigt uppknäppt. Leendet och ögonkontakten är av det slag man känner igen från en van programledare i tv. TV4:s vd Casten Almqvist sänder direkt från Nyheternas studio på Gärdet i strax Norr om Stockholm. Det är så det känns i några sekunder, men i själva verket sitter han hemma i sin bostad på Östermalm några kilometer bort. Studiomiljön i bakgrunden är tillagd i videokonferenstjänsten Teams, TV4:s vd har liksom majoriteten av kanalens anställda arbetat hemifrån de senaste månaderna på grund av risken för att smitta eller smittas av covid-19. De enda som tillåts komma in till jobbet är de journalister som arbetar med nyheter och granskande journalistik, plus personalen som sköter själva sändningarna.

”Vi har byggt ett skal kring själva kärnan av TV4, vi håller väldigt strikt på det. De enda utomstående som kommer in i våra lokaler är gästerna i programmen”, förklarar Casten Almqvist som tycker att det har fungerat oväntat bra att leda arbetet hemifrån.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här