Clas Ohlson
Clas Ohlsons onlineförsäljning ökade mer än väntat

Försäljningen i jämförbara enheter och lokal valuta ökade med 5%. Onlineförsäljningen ökade samtidigt med 61% till 68 miljoner kronor (42). Vid periodens utgång hade Clas Ohlson 228 butiker (228).
Under maj-september har försäljningen ökat med 1% till 3 434 miljoner kronor, med en organisk tillväxt på 1%. Onlineförsäljningen ökade med 26% till 345 miljoner kronor.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.