Storytel dubblar omsättningen

Storytel ökade omsättningen rejält i det andra kvartalet och förbytte förlust till vinst på sista raden.

Omsättningen steg rejält till 120,4 miljoner kronor (56). Rörelseresultatet uppgick till 4,8 miljoner (-2,4).

Resultatet före skatt uppgick till 4,8 miljoner kronor (-2,5) och efter skatt till 3,7 miljoner (-2,3).

Streamingintäkterna ökade till 111,3 miljoner kronor (67,5). Antalet betalande abonnenter ökade till 291.600 stycken, vilket går att jämföra med 268.300 vid utgången av det första kvartalet.

I Sverige ökade antalet abonnenter med 13.400 personer mellan det första och andra kvartalet. Den internationella satsningen innehar nu 97.900 abonnenter, en ökning från 88.000 vid utgången av det första kvartalet. Satsningen gick med en förlust om 1,5 miljoner kronor i kvartalet.

Storytel har också släppt ett par prognoser. Intäkterna förväntas bli 131 miljoner kronor i det tredje kvartalet och antalet abonnenter spås öka till 335.000 stycken varav Sverige skall svara för 215.000 stycken.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.