Två år med Helmersson – kvartssamtal H&M-bossen
”Jag är övertygade om att vi går stärkta ur pandemin. Vi har blivit mer snabbfotade, mer flexibla, kommit samman mer och har ett starkare kundfokus”, säger Helena Helmersson när Afv ber henne sammanfatta sina två första år som VD för H&M.
För egen del är hon mest nöjd med att bolaget visade handlingskraft och fattade snabba beslut när covid, en månad efter hennes tillträde, helt förändrade förutsättningarna. Allt från nedstängning av butiker och störningar i varuförsörjningskedjan till kostnadsbesparingar och en skenande e-handelsförsäljning.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här