Världens enklaste affärsidé?

Varför görs det så mycket reklam för spel? Och hur kan det finnas plats för så många spelbolag? Ett skäl är att de alla slår mynt av en slående enkel affärsidé: för varje krona som kunderna sätter in, betalar de tillbaka lite mindre. “Om vi singlar slant så finns det två utfall. Skulle sätta odds som reflekterar 50 procents chans så skulle oddeset vara 2.0, men i stället sätter vi oddset på kanske 1.90 och då får vi en marginal”, säger Christian Polsäter, oddschef på Bettsson. I avsnittet berättar han hur bolaget sätter sina odds, och vi träffar proffsspelaren Daniel Odenklint vars jobb är att överlista spelbolagens oddssättare.
<span class='js-extra-html' data-iframe='’>
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.