17 februari

Skistars VD ser potential i prishöjningar: ”Vi är billigast i Sverige”

Stefan Sjöstrand har tagit Skistar i en ny riktning. Borta är europeisk expansion. Nu ligger allt fokus på organisk tillväxt genom utbyggnad, längre säsonger och egna klädmärken. Men främsta intäkten är fortfarande liftkorten – där Skistars VD ofta får klä skott för prishöjningar. "För mig är det väldigt frustrerande", säger Sjöstrand som ger sin syn på:
✓ Fortsatta prishöjningar: "Måste göra det med taktkänsla"
✓ Klimatförändringar: Kan vara gynnsamt
✓ Året-runt-satsningen: "I somras valde vi att halvera priset"
✓ Ledarstilen: "Måste lära mig slå av på takten"

”Det blir nog 40 skiddagar per år!” utbrister Stefan Sjöstrand, innan han medger att han ibland räknar ett eller ett par åk som en skiddag.

Häromveckan var han i Saalbach och Kitzbühel i Österrike för att samla inspiration. Nu spänner Skistars VD på sig skidpjäxorna i Hammarbybackens anspråkslösa café.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här