3 frågor: vd Lars Wingefors

Du är veteran inom datorspelsbranschen. Vilka är de främsta lärdomarna du haft med dig i planerna att bygga en börskoncern?

– Jag har varit 25 år i spelbranschen och i princip alltid varit min egen, dock i alla möjliga olika affärsmodeller. Nästan alltid som underdog i relation till övriga aktörer i branschen har jag behövt hitta min egen alternativa väg framåt, för att kunna skapa ledande positioner inom olika typer av nischer. Koch Media förändrar vår profil lite grann, men THQ Nordic handlar i grunden om att förvärva varumärken som varit lite underpresterande, eller som tidigare varit succéer men som inte använts aktivt på senare år.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här