Kontorskramarna
Handelsbanken är – med all rätt – noga med att påtala sin långa svit av överlönsamhet mot de nordiska storbankskollegerna. I fjol var smått ofattbara 45:e året i rad som Handelsbankens avkastning på eget kapital slog jämförbara bankers. Trenden talar för att 2017 mycket väl kan bli det 46:e.
En grundförutsättning för överlönsamheten är nöjda kunder. Här har Handelsbanken högre rankning i kundnöjdhetsundersökningar än branschgenomsnittet, såväl på privat- som företagssidan som i samtliga bankens hemmamarknader.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här