Säljsugna företagsledare

Stockholmsbörsens vd:ar har varit flitiga på säljknappen det senaste. Men har de gjort en bra affär?

Pilotskolan och skin in the game är populära termer i börssammanhang. Att insynspersoner, särskilt vd:arna, själva har investerat i bolaget ger ett positivt signalvärde för utomstående investerare. Desto mindre populärt brukar det vara när vd:arna säljer aktier i det egna bolaget.

Under det senaste året har flera vd:ar sålt av stora aktieposter. I tabellen intill listas ett urval av vd:ar på Stockholmsbörsen som valt att minska sina innehav i det egna bolaget.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här