Adcitymedia: Bättre än det ser ut

Det händer mycket i bolaget. En del dåligt, men mer är nog bra. Aktien har däremot mest tagit intryck av en fortsatt lite tveksam skalbarhet i annonsaffären.
Adcitymedia: Bättre än det ser ut - 50dde992-1f96-4a13-8d75-a75c9837ec84fitcroph450q80upscaletruew800s138c8d121e1047147a6ea93c19ad1f99ba40edba

I höstas synade Börsplus Stockholmsbolaget ACM (117 kr) som främst sysslar med utomhusreklam, särskilt i större format, se exempel i bilden ovan. Förutom annonsaffären driver bolaget en mindre verksamhet inom digital skyltning och omsätter knappt 200 Mkr med marginaler runt 9-10 procent. Största ägare, och vd, är Anders Axelsson med 30 procent av aktierna.

Det som lockar extra med ACM är att de är inriktade på en del av marknaden med viss strukturell tillväxt. Sedan starten 2000 har inriktningen varit på utomhusreklam i stort format. Att utforma sådana reklamytor och sköta kampanjer, kontakter med fastighetsägare, myndigheter med mera har man stor erfarenhet av.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här