Analys AdCityMedia
AdCityMedia: Digital potential
Marknaden för utomhusreklam växer kraftigt. I fjol med cirka 15 procent, till 1,6 miljarder. Detta beror inte bara på en bra konjunktur utan också på teknisk utveckling där digitala skärmar rullas ut och möjliggör mer uppdaterade och nyskapande kampanjer. Ett exempel finns i bilden ovan (läs mer här).
Ett bolag som bör gynnas av den trenden är AdCityMedia (136 kr) som sedan slutet av 2015 finns noterat på First North. ACM, som bolagsnamnet ofta förkortas, är veteraner på utomhusreklam och då särskilt på storformat både i analog och digital form. Bolaget startades redan år 2000.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här