Filmsajt lockar riskkapital

Svenska Voddler bygger framtidens filmtjänst på nätet och tycks ha stark medvind. Rätt paketering och ny teknik har öppnat dörren till Hollywood.

Allt tycks gå rätt väg för Voddler som nu säger sig vara den enda nättjänsten i världen med reklamfinansierad Hollywoodfilm. För ett par veckor sedan fick Voddler klart ett avtal med filmjättarna Paramount och Disney om att visa reklamfinansierad film via internet. Och i dagarna avslutades en fulltecknad nyemission som tillför bolaget 35 miljoner kronor.

Bakom framgången ligger både paketering och teknik.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Valour