Förser appar med kommunikation

Den som har en app – liten ­eller stor – och vill lägga till chatt-, röst- eller videokommunikation i appen kan ordna det i ett nafs hos Sinch. Omkring 5 000 apputvecklare har hittills besökt Sinchs webbsajt och laddat ner några rader kod som integreras i appen. Koden gör att apparna kan få chatt-, röst- och ­videokommunikation. Omkring 220 appar använder företagets teknik. Av dem kommer runt tio från stora aktörer som Truecaller, Tango, Rebtel och Swedbank, medan de övriga är relativt okända. Totalt innebär det 500 miljoner användare.

– Vi fokuserar på de appar som är små i dag. Alla appar som startar har möjlighet att växa, och kan man vara med på hela resan är det värdefullt. Potentiellt sitter nästa Uber eller Airbnb nu och utvecklar sin app med vår plattform, säger Andreas Bernström, vd för Sinch.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här