Netflix
Netflix förhandlar med studios kring reklamfinansierad streamingtjänst

Enligt WSJ:s uppgifter väntas ovannämnda filmstudios troligen kräva en premie på 15-30 % över sina befintliga kontrakt för att gå med på Netflix önskemål.
Tidningen skriver att det är viktigt för Netflix att få igenom avtalen om man vill kunna visa upp ett lika starkt utbud inom den reklamfinansierade streamingtjänsten som den befintliga. Netflix nuvarande tjänst är en kombination av eget innehåll kompletterat med externt från filmstudios genom licensavtal.
Netflix, som nyligen upplevt ett kundtapp under ett kvartal för första gången på över ett årtionde, hoppas kunna vända på trenden genom lanseringen av en billigare reklamfinansierad streamingtjänst.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.