Smakar det så kostar det

Stora investeringar och Kinneviks inhopp i Mathem har satt fart på kriget om matkunderna på nätet. Hushållen handlar online som aldrig förr men för dagligvarukedjorna innebär det fallande vinster.

När Kinnevik meddelade att de satsar 900 miljoner kronor i Mathem.se i februari i år hade tillväxten för mat på nätet redan tagit ordentlig fart. Med Kinneviks kapital, nätverk och erfarenhet ska Mathem trappa upp kampen mot de stora jättarna.

Samtidigt rapporterar de stora kedjorna rejäla ökningar för sin egen e-handel och satsar friskt på en blomstrande framtid för mat på nätet.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Invesco
Annons från Trapets