Nordeas räddare
Det är få platser där ett kundmöte känns mer avlägset än storbankers huvudkontor. Den här senpandemi-onsdagen är Nordeas Sverigekontor inte bara tomt på kunder. Utöver de inblandade i intervjun och en osedvanligt uppspelt receptionist finns inga människor över huvud taget. Det är tyst, sobert, glas och betong.
Ändå är det få som är så besatta av kunder, kundmötet, kundfokus som storbankernas VD:ar. Eller kanske snarare just därför. Det är inte bara huvudkontoren som skapar avstånd. Sikten till den som ska betala allas löner skyms av allt från ökande regleringar och utveckling av snåriga IT-plattformar till internpolitik och digitaliseringsprojekt.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här