Thule: Ingen brådska att köpa

Friluftsbolaget har utvecklats starkt efter börsnoteringen 2014 med 13 procents årlig vinstökning. Nu väntar den första riktigt stora prövningen men det syns inte så mycket i värderingen av aktien än.
Thule: Ingen brådska att köpa - Thule Spring
Thule Spring lanserades hösten 2019 och är ett exempel på bolagets satsning inom produkter för barn. "En lätt, kompakt barnvagn som låter dig och din familj upptäcka världen", enligt reklamen.

Thule (167 kr) utvecklar och tillverkar produkter för sport- och fritidsbranschen. Företaget är mest känt för sina takboxar och cykelställ för personbilar. I dessa kategorier har Thule runt 50 procent av världsmarknaden.

Sedan några år satsar Thule extra mycket på att etablera sitt varumärke inom väskor och sittvagnar för barn.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets
Annons från Invesco