”Vi är lika bestörta som VW”

Fika med Affärsvärlden: Per Carleö, marknadsdirektör Volvo Car Corporation i Sverige.

Kanske kan man kalla honom mannen bakom Zlatan Ibrahimovi?-kampanjen. Per Carleö själv är mer modest och skulle nog säga att han är en i teamet som varit med och utvecklat Volvos kampanjer under devisen Made by Sweden, med bland andra Swedish House Mafia, Zlatan och Robyn.

Efter en raksträcka genom företagets marknadsavdelningar är Per Carleö sedan i våras marknadsdirektör för biltillverkaren Volvo i ­Sverige.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här