”Vi har fått lära oss den hårda vägen”

Stora Enso lider sviterna efter en djup identitetskris. Karl-Henrik Sundström berättar hur han som ny vd tänker rycka upp det 725 år gamla företaget.

Stora Enso har inte haft det så lätt i media de senaste åren. Skogsjättens internationella expansion på tillväxtmarknader som Brasilien, Kina och Pakistan har varit långt ifrån smärtfri och kantad av en rad etiska konflikter.

– Stora Enso har inte internationell erfarenhet som exempelvis Ericsson, säger vd Karl-Henrik Sundström, och förklarar att Ericsson har funnits i andra länder i över 100 år.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets