Risk för konjunktursmäll

Hanza vill vara kundernas strategiska tillverkningspartner, men riskerar att bli deras buffert när konjunkturen nu toppar.

SÄLJ Hanza är en kontraktstillverkare som samlat en bred bukett tillverkningsteknologier inom mekanik samt elektronik i fem tillverkningskluster i Sverige, Finland, Estland, Polen/Tjeckien samt Kina. Rätt position för att kapitalisera på trenden att alltmer automatiserad tillverkning för europeisk slutmarknad ”flyttas hem”.

Hanza tillverkar hela produkter samt moduler, med målet att vinna kunderna som vill komma ur en svåröverblickad styrning av många enskilda komponentleverantörer. Därtill vill Hanza klättra i kundvärde genom att försöka sälja tillverkningsråd, där analys av kunders tillverkningskedjor samt komponentval är första tjänsterna ut.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets
Annons från Invesco