I megasuccén Normal har retailkungen knäckt koden – igen
✓ Strategin bakom nya lågprisutmanaren: "Vi har egna influencers"
✓ Förmögenheten: Äger 1% av Skottland – närmar sig Stefan Persson
✓ Offensiva köpen i Sverige: Slukat konkurrent av Axel Johnson
”Det här är vår bästsäljande produkt just nu”, säger Jan Nyberg som är chef för den danska lågpriskedjan Normal i Sverige.
Han står vid montern som möter kunderna när de kliver in i butiken. Idag är den överfylld av små glasburkar med rosmarinolja. I sociala medier talas om att den ska stimulera hårtillväxt. Tillverkaren Mielle håller sig till att säga att oljan är välgörande för hårbotten.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här