Husqvarna
Husqvarna gör om organisationen
Den nya organisationen kommer successivt att implementeras och träder i kraft från och med den 1 januari 2015. Kostnader och personalminskningar relaterade till omorganisationen kommer att vara begränsade.
Mer specifikt införs en ny organisation där skogs- och trädgårdsverksamheterna delas in i tre varumärkesdivisioner med globalt resultatansvar.
De tre divisionerna representerar tre olika affärsmodeller: Husqvarna, inklusive Zenoah, Gardena och Konsumentvarumärken.
Divisionen Construction fortsätter i sin nuvarande form.
”Den nya organisationen leder till nya kassagenererande enheter, vilket potentiellt skapar behov av nedskrivningar av immateriella anläggningstillgångar. Eventuella konsekvenser kommer att kommuniceras när de blivit kända”, skriver bolaget.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.