Husqvarna gör om organisationen

Husqvarna inför en ny varumärkesdriven organisation. Det uppger bolaget i ett pressmeddelande i dag.

Den nya organisationen kommer successivt att implementeras och träder i kraft från och med den 1 januari 2015. Kostnader och personalminskningar relaterade till omorganisationen kommer att vara begränsade.

Mer specifikt införs en ny organisation där skogs- och trädgårdsverksamheterna delas in i tre varumärkesdivisioner med globalt resultatansvar.

De tre divisionerna representerar tre olika affärsmodeller: Husqvarna, inklusive Zenoah, Gardena och Konsumentvarumärken.

Divisionen Construction fortsätter i sin nuvarande form.

”Den nya organisationen leder till nya kassagenererande enheter, vilket potentiellt skapar behov av nedskrivningar av immateriella anläggningstillgångar. Eventuella konsekvenser kommer att kommuniceras när de blivit kända”, skriver bolaget.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.