Pricer: Emission skapar prisfall

Prismärkningsföretaget Pricer rasar 23% på beskedet att bolaget skall göra en emission på minst 300 Mkr senast under tredje kvartalet i år. Några konkreta villkor anges dock inte vilket skapar osäkerhet.
Pricer: Emission skapar prisfall - Pricer
Pricer är en världsledande leverantör av elektroniska hylletiketter. Bolaget har sålt mer än 200 miljoner etiketter till mer än 17 000 butiker i över 60 länder. Foto: Strongpoint.

I förra veckan släppte Pricer (10,50 kr) sin Q1-rapport. Vår kommentar finns länkad här intill. Aktien steg då nästan 8% på beskedet till 14,50 kr.

Igår kväll (27/4) efter börsstängning meddelade Pricer att de “avser att fortsätta exekvera på Bolagets tillväxtstrategi och ta tillvara på de möjligheter som bedöms finnas på marknaden genom investeringar i verksamheten och en expansiv säljstrategi med fokus på ökad penetration i samtliga av Bolagets marknader, i synnerhet den nordamerikanska.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här