Pricer: Stark orderingång, klen marginal

Prismärkningsbolaget Pricer uppvisar stark orderingång och omsättningstillväxt i första kvartalet. Det är tydligt att marknadsacceptansen för ESL-lösningar accelererar. Marginalutvecklingen är däremot fortsatt dyster läsning.
Pricer: Stark orderingång, klen marginal - Pricer e-paper pressbild Foto Maria Cruseman-5
Pricer utvecklar och säljer elektroniska hylletiketter.

Pricer (14,50 kr) säljer elektroniska hyllkantsetiketter till butiker värden över. Marknaden för digitala etiketter (Electronic Shelf Labels) spås växa med omkring 20% årligen de kommande åren enligt branschbedömare. Butikerna digitaliseras för att upprätthålla konkurrenskraften mot den växande e-handeln.

Tidigare var den digitala etikettens enda uppgift att visa priset. Lösningarna fungerar numera som ett stödsystem för att förbättra tidskrävande och personalintensiva processer i butikerna som exempelvis vid påfyllning av varor. Samtidigt som rätt prisinformation säkerställs och konsumenternas köpupplevelse förbättras med funktioner för produktpositionering i butikerna.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här