För mycket dåligt inprisat

Klädetikettfirman Nilörngruppen är en doldis som levererat starkt senaste decenniet. En tillfällig svacka har skapat ett bra köpläge.

KÖP ”Tractions bedömning är att Nilörn i ett längre perspektiv med rätt åtgärder i samarbete med Nilörns ledning kan utvecklas till ett väsentligt mer lönsamt företag än vad de senaste årens resultat visar.”

Så lät det när familjen Stillströms investmentbolag Traction i mars 2009 lade ett bud på Nilörngruppen, ett bolag inriktat på att förse klädindustrin med etiketter. Tidpunkten för budet sammanföll nästan på dagen med den globala börsbotten efter finanskrisen, men den var också intressant ur ett annat perspektiv.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här