CDON – snabbväxande doldis

CDON har ställt om sin affärsmodell från att sälja egna produkter i sin nätbutik till att bli en marknadsplats för andra handlare. Det är en fantastisk affärsmodell när den fungerar bra. Men frågan är när och om CDON når dit.
CDON – snabbväxande doldis -

CDON (143 kr) har varit verksamma inom e-handel sedan 1990-talet även om affärsmodellen har kommit att ändras en del sedan dess.

Tidigare var fokus på att sälja egna varor medan det idag är att agera marknadsplats åt andra handlare. En del av den egna handelsaffären (kallad retail) finns kvar men har minskat drastiskt senaste åren. Förmodligen lär den fortsätta att göra det även framöver.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Ett smakprov av Affärsvärldens material.

Läs denna och andra artiklar gratis

Som free-medlem får du:

  • Tusentals artiklar helt gratis
  • Ett urval av Affärsvärldens aktieanalyser
  • Krönikor, reportage och intervjuer
  • Dagliga nyhetsbrev
Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium - få allt innehåll direkt

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här

Annons från Trapets
Annons från Invesco