AAK köper från Unilever

AAK förvärvar Frita, ett varumärke i Turkiet inom frityroljor, från Unilever.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Frita nyttjas redan av en väsentlig del av AAK:s kunder inom Food Service i Turkiet. Varumärket hade 2013 en omsättning på cirka 75 miljoner kronor.

Förvärvet ska ses som ett naturligt komplement till AAK Turkiets befintliga produktportfölj och är ett tillägg till förvärvet av Unipro, som skedde under det tredje kvartalet 2013, skriver AAK.

Förvärvet förväntas ha en mycket begränsad inverkan på AAK:s rörelseresultat.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.