AAK
AAK köper från Unilever
Det framgår av ett pressmeddelande.
Frita nyttjas redan av en väsentlig del av AAK:s kunder inom Food Service i Turkiet. Varumärket hade 2013 en omsättning på cirka 75 miljoner kronor.
Förvärvet ska ses som ett naturligt komplement till AAK Turkiets befintliga produktportfölj och är ett tillägg till förvärvet av Unipro, som skedde under det tredje kvartalet 2013, skriver AAK.
Förvärvet förväntas ha en mycket begränsad inverkan på AAK:s rörelseresultat.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.