Amelia ska skvallra om näringslivstoppar

Amelia Adamo startar en ny tidning som ska fokusera på kändisar i näringslivet och personer i och runt kungafamiljen.

Amelia Adamo är kvinnan bakom tidningssuccéer som Amelia och M.

Tidningarna har omkring 100 000 respektive 90 000 i upplaga.

Målet för nya magasinet betitlat S är satt till 50 000.

Förebilden för Amelias nya tidning är amerikanska People och kommer att kosta 29 kronor per nummer.

S fokus ligger på skvaller om kretsen runt kungafamiljen och personer i näringslivet.

– Det har nog ansetts att vi (läs Bonnier) inte ska hålla på med den typen av journalistik. Men tiderna förändras och en hel del skvaller har idag blivit rumsren, säger Amelia Adamo till DI.

Chefredaktör blir Pamela Anderson.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från AMF
Annons från AMF