H&M går hem i butikerna

Hennes & Mauritz försäljning i jämförbara butiker ökade med 8 procent i september (-8%).

Den totala försäljningen steg med 16 procent jämfört med samma månad 2009 då försäljningstillväxten var 1 procent.

Försäljningssiffran är exklusive valutakursförändringar och inklusive moms.

Enligt SME Direkt hade analytikerna i genomsnitt räknat med att den jämförbara försäljningen skulle öka med 5,2 procent och att den totala försäljningen skulle vara upp med 15,3 procent.

I samband med att H&M presenterade sin delårsrapport för några veckor sedan uppgav bolaget att den totala försäljningen under perioden 1-27 september steg med 15 procent.

Vid utgången av september hade H&M 2.111 butiker.

nullnullnullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från AMF
Annons från Envar Holding AB