H&M går hem i butikerna
Den totala försäljningen steg med 16 procent jämfört med samma månad 2009 då försäljningstillväxten var 1 procent.
Försäljningssiffran är exklusive valutakursförändringar och inklusive moms.
Enligt SME Direkt hade analytikerna i genomsnitt räknat med att den jämförbara försäljningen skulle öka med 5,2 procent och att den totala försäljningen skulle vara upp med 15,3 procent.
I samband med att H&M presenterade sin delårsrapport för några veckor sedan uppgav bolaget att den totala försäljningen under perioden 1-27 september steg med 15 procent.
Vid utgången av september hade H&M 2.111 butiker.
nullnullnullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.