Kindred
Kindreds spelöverskott från osunt spelande 3,1% i Q4
Utfallet är en förbättring jämfört med 3,3% i föregående kvartal.
Samtidigt har andelen identifierade kunder som uppvisat förbättrat beteende efter interventioner ökat till 87,4%, mot 86,7% i tredje kvartalet.
”Det är viktigt att notera att våra siffror har visat på en stadig nedgång. Från och med det tredje kvartalet 2021 har våra interventioner förbättrats från 64,9 till 87,4%”, säger Alexander Westrell, kommunikationsdirektör på Kindred.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.