Microsoft
Microsoft kan sälja Nokia
Bakgrunden till varför den amerikanska IT-jätten har bestämt sig för att dumpa varumärket Nokia uppges vara bolagets misslyckade försök att med hjälp av Nokia återuppliva de marknader där bolagets egna Windows-mobiler har försummats av de flesta.
Totalt ska Microsoft ha spenderat 7,6 miljarder dollar på att få liv i mobildivisionen, men förgäves. Med en försäljning av varumärket Nokia på cirka 7,5 miljarder dollar kommer Microsoft åtminstone lämna branschen utan några större förluster bakom sig, skriver sajten.
Microsoft köpte Nokias mobildivision för 7,2 miljarder dollar i september 2013.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.