23 september 2022 10:24

”Kommer alltid vara dyrare om kalkylen ska gå ihop”

Upp som en sol, ner som en pannkaka. E-handeln för mat dubblerades när pandemin slog till men har sedan dess rasat. Axfoods senaste drag är miljardinvesteringar i automatiserade lager, men hemleverans kommer alltid vara dyrare om ”kalkylen ska gå ihop”, säger VD:n Klas Balkow i en stor intervju med Affärsvärlden.

Klas Balkow blickar ut över det vidsträckta taket som är belamrat med nymonterade solcellspaneler. Förbi glider en man på elsparkcykel, klädd i bygghjälm och neonväst.

”De får inte åka på taket”, påpekar platschefen Mattias Åhlin.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här