Kommentar Acast
Acast: Drar i bromsen
Acast (9,3 kr) erbjuder en plattform för drift av och annonsering i poddar. Totalt är mer än 66 000 enskilda poddar anslutna till nätverket som bildar en intressant marknadsföringskanal för annonsörer. Totalt såldes reklam för ca 1 miljard kr i bolagets nätverk 2021.
Bolaget noterades 2021 och har varit ett av de mest snabbväxande på börsen – men också kraftigt olönsamt. Det senare har inte varit så populärt på sistone. Börsvärdet är nere i 1,7 miljarder kr efter årets kursras på 61% samtidigt som Acast hade en nettokassa på 1,2 miljarder per 30/6.
Prenumerera
Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.
Premium
- Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
- Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
- Över 500 aktieanalyser per år
- Unika investeringsverktyg och portföljer
- Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
- Och mycket mer
Vill du se fler alternativ? Läs mer här