Everysport söker speltips från nya nyckelpersoner

Varje dag besöker ett stort antal människor Everysports olika sportwebbsidor. Där finns ett värde som Everysport försöker fånga. Hittills har det gått halvdant, men med ny storägare, styrelseordförande och vd är det möjligt att oddsen förbättrats. Än så länge är målet detsamma som för ett år sedan - att få ut mer av användarbasen genom satsningar på affiliateverksamhet. Tanken är god men än så länge har det inte lyft.
Everysport söker speltips från nya nyckelpersoner - a604db19-8446-42e3-a015-070832ee2fe9fitcroph450q80upscaletruew800se8317cc2cf733284e6025a304c8d062e1fdb2f79

Om man skulle värdera Everysports användare inom sportmedia på samma sätt som den genomsnittliga användaren av Facebook skulle Everysport värderas till knappt 4 miljarder kronor – eller ungefär 75 gånger mer än nuvarande börsvärde.

Jämförelsen är förstås grovt naiv, men frågan är om den ändå inte skvallrar om att det kan finnas dolda värden i Everysports (börskurs 0,50 kronor 28/9) besökare som nuvarande strategi uppenbarligen inte lyckas plocka fram.

Prenumerera

Detta innehåll kan läsas av dig som är prenumerant.

Har du redan ett konto? Logga in för att läsa vidare.

Dator, läsplatta och mobiltelefon.

Premium

  • Dagsfärska analyser och artiklar via nyhetsbrev
  • Magasinet digitalt eller hem i brevlådan
  • Över 500 aktieanalyser per år
  • Unika investeringsverktyg och portföljer
  • Färre annonser och en bättre läsarupplevelse
  • Och mycket mer
479 kr  / per månad

Vill du se fler alternativ? Läs mer här