Citigroup: Köpläge i H&M

H&M:s försäljning under andra kvartalet 2014 går i linje med Citi Researchs vinstestimat för helåret.

Klädbolaget ökar också takten på lanseringen av sin webbaserade försäljning under helåret 2014 och 2015, vilket uppmuntras av Citi.

Citi resonerar att prissättningen på aktien fokuseras kring den modesta jämförbara försäljningen, ökningen av antalet butiker framöver och en låg men stabil rörelsemarginal.

Citi upprepar riktkursen 330 kronor och rekommendationen köp.

 

 

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.
Annons från AMF