Clas Ohlson
Clas Ohlson ökar försäljningen
Försäljningen i jämförbara enheter i lokal valuta steg 1 procent under perioden.
Under mars påverkade kalendereffekten positivt om cirka 2 procentenheter med anledning av fler handelsdagar jämfört med motsvarande period föregående år.
Clas Ohlsons onlineförsäljning ökade med 28 procent under månaden.
Jämfört med samma månad föregående år har 10 butiker tillkommit och det totala antalet butiker uppgick per den sista mars till 237 stycken.
I Sverige steg försäljningen med 3 procent.
I lokal valuta steg försäljningen i Norge med 1 procent, i Finland var den upp 2 procent och regionen Utanför Norden visade en ökning på 4 procent.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.