Clas Ohlson
Clas Ohlsons vd: Ett rekordresultat
”Försäljningen ökade på alla marknader och i alla försäljningskanaler. Vårt koncept och attraktiva kunderbjudanden, i kombination med ökad effektivitet, ger resultat”, skriver han.
Den milda vintern har påverkat efterfrågan på vinterrelaterade produkter negativt, noterar han dock. Försäljningen i kvartalet ökade trots det med 6 procent totalt och med 24 procent utanför Norden.
De nöjda kunderna blir allt fler, skriver Balkow. I en kundundersökning som nyligen genomförts uppnådde bolaget ett kundnöjdhetsindex på 85 procent, vilket ”är långt över branschsnittet”, skriver Balkow.
Club Clas lanserades under kvartalet i Finland och sammantaget har den nu 1,6 miljoner medlemmar i Finland och Sverige. I rapporten för det andra kvartalet var antalet 1,4 miljoner.
nullnull
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.