Clas Ohlsons vd: Ett rekordresultat

Clas Ohlsons resultat för det tredje kvartalet blev bolagets bästa någonsin, skriver en nöjd vd Klas Balkow i rapporten.

”Försäljningen ökade på alla marknader och i alla försäljningskanaler. Vårt koncept och attraktiva kunderbjudanden, i kombination med ökad effektivitet, ger resultat”, skriver han.

Den milda vintern har påverkat efterfrågan på vinterrelaterade produkter negativt, noterar han dock. Försäljningen i kvartalet ökade trots det med 6 procent totalt och med 24 procent utanför Norden.

De nöjda kunderna blir allt fler, skriver Balkow. I en kundundersökning som nyligen genomförts uppnådde bolaget ett kundnöjdhetsindex på 85 procent, vilket ”är långt över branschsnittet”, skriver Balkow.

Club Clas lanserades under kvartalet i Finland och sammantaget har den nu 1,6 miljoner medlemmar i Finland och Sverige. I rapporten för det andra kvartalet var antalet 1,4 miljoner.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.