Nordea: Fortsatt inflöde av nya kunder

Nordea uppger att årets andra kvartal utmärktes av ett fortsatt inflöde av nya kunder och hög aktivitet, särskilt inom sparande och rådgivning till företagskunder om finansiella lösningar och kapitalmarknadstransaktioner.

“Intäkterna står sig bra, trots den låga efterfrågan på lån, de låga räntorna och den låga volatiliteten, och vi fortsätter att genomföra vår plan för att förbättra kostnads- och kapitaleffektiviteten”, skriver vd Christian Clausen i delårsrapporten.

“Vi är stolta över den fortsatta tillströmningen av nya hushålls- och företagskunder som visar förtroende för oss genom att låta oss ta hand om deras bankaffärer och sparande. Vår sektor befinner sig i omvandling och kundernas efterfrågan på banktjänster och rådgivning online ökar snabbt. Vi fortsätter arbetet med att anpassa oss till de nya behoven för att vi ska förtjäna våra kunders förtroende som deras relationsbank även i framtiden”, tillägger Nordea-chefen.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.