Onlineförsäljningen i USA slog rekord under Black Friday

Den totala onlineförsäljningen ökade med 2,3% jämfört med året innan och jämfört med en genomsnittlig dag i oktober var ökningen 221%. Populära kategorier var elektronik, leksaker och träningsutrustning.
Även antalet beställningar via mobiler ökade. Totalt skedde 48% av onlineförsäljningen via smartphones, en ökning med 44% från förra året.
Under Thanksgiving, dagen före Black Friday, köpte konsumenterna för 5,29 miljarder dollar på nätet. Det motsvarar en ökning med 2,9% jämfört med året innan. Normalt sett spenderar kunderna mellan 2 och 3 miljarder dollar på nätet under en vanlig dag, enligt Adobe.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.