Sjöstrand Coffee ökade försäljningen med 142%

Kaffemaskinstillverkaren Sjöstrand Coffee ökade sin försäljning till 1,12 miljoner kronor i februari, en ökning med 142% jämfört med 0,46 miljoner kronor motsvarande månad föregående år. Det framgår av ett pressmeddelande.
Sjöstrand Coffee ökade försäljningen med 142% - kaffe-900
Foto: Anders Wiklund/TT
Resultatet för februari försämrades till en förlust på 354 000 kronor, jämfört med en förlust på 110 000 kronor motsvarande månad föregående år.

Ackumulerat för årets två första månader har försäljningen ökat till 2,27 miljoner kronor, en ökning med 187% jämfört med 0,79 miljoner kronor motsvarande period föregående år.

Det ackumulerade resultatet blev en förlust på 351 000 kronor, jämfört med en förlust på 187 000 kronor motsvarande period föregående år.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



Annons från AMF