Swedbank har IT-problem – kunderna kan inte logga in

Swedbank upplever IT-problem under morgonen då kunderna varken kan logga in via apparna i mobiltelefoner, surfplattor eller genom webbläsaren. Det rapporterar både Aftonbladet och Dagens industri.
Swedbank, huvudkontor i Sundbyberg.
Swedbanks huvudkontor i Sundbyberg. Foto: Fotograferna Holmberg / TT
”Vi har en störning som pågår just nu och arbetar så snabbt vi kan för att lösa det. Vi beklagar att det påverkar kunder”, uppger Swedbanks presschef Unni Jerndal till Di.

Swedbank har totalt 7,3 miljoner privatkunder och 553 000 företagskunder enligt sin hemsida.

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.