Aller Media förnyar avtalet med Readly

Aller Media och Readly har nu förnyat sitt samarbetsavtal.
Foto: Readly

I september kommunicerade Readly att Bonnier och Aller Media sagt upp det tidigare förlagsavtalet. Nu uppger Readly att Aller Media och Readly förnyat sitt samarbetsavtal.

“Det populära innehållet från Aller media uppskattas av Readlys prenumeranter och vi ser flera spännande möjligheter att ta samarbetet till nya nivåer för att öka deras räckvidd”, säger Ranj Begley, Chief Content Officer på Readly, i ett pressmeddelande.

Aller Media har samarbetat med Readly sedan 2013 och distribuerar idag över 70 titlar via den digitala prenumerationstjänsten.

“Plattformen ger oss tillgång till data som hjälper oss att utveckla vårt innehåll och våra varumärken vilket är ett bra komplement till våra egna data- och analysverktyg”, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör och vice VD på Aller Media.

    Annonstorget Premium i samarbete med King Street Media Annonsera här