Gaming Innovation Group ökar både omsättning och rörelseresultat

Igamingbolaget Gaming Innovation Group redovisar ökande omsättning under andra kvartalet jämfört med samma period året innan. Rörelseresultatet visade en vändning till vinst.
Aktier, Fonder
Foto:TT
Omsättningen steg 22,7% till 16,2 miljoner euro (13,2).

Ebitda-resultat blev 5,3 miljoner euro (2,8), med en ebitda-marginal på 32,7% (21,2).

Rörelseresultatet blev 2,1 miljoner euro (-2,2), med en rörelsemarginal på 13,0%.

Resultatet efter skatt blev -0,5 miljoner euro (-6,0).

Resultat per aktie hamnade på -0,01 euro (-0,06).

Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till 3,4 miljoner euro (10,1).

Under perioden har bolaget lanserat ett nytt varumärke samtidigt som tre nya varumärken färdigställdes och är redo för lansering, där det första av dessa redan har presenterats under inledningen av augusti.

”Det andra kvartalet 2021 har varit ytterligare en succé. Vår raka tillväxtresa demonstreras med både ökad kapacitet och styrka i vårt erbjudande över alla affärsområden”, säger Richard Brown, VD på Gaming Innovation Group.

Gaming Innovation Group, MEUR Q2-2021 Q2-2020 Förändring
Nettoomsättning 16,2 13,2 22,7%
EBITDA 5,3 2,8 89,3%
EBITDA-marginal 32,7% 21,2%
Rörelseresultat 2,1 -2,2
Rörelsemarginal 13,0%
Nettoresultat -0,5 -6,0
Resultat per aktie, EUR -0,01 -0,06
Kassaflöde från löpande verksamhet 3,4 10,1 -66,3%
Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.