H&M
H&M-ägda Sellpy kritiseras av anställda

Den anställde beskriver arbetsplatsen som ”ett rullande band av människor” där personalen inte stannar längre än sex månader.
Kritiken framförs mot Sellpy som tillämpar en ingångslön på 110 kronor. Den kan bli högre via ett poängsystem som inkluderar hur snabbt kläder sorteras och hur social den anställde är.
Grundare och vd Michael Arnör har bemött kritiken med att säga att många är yngre och studenter och att det därför inte är ovanligt att de stannar en kortare tid.
Sellpy väntas för 2019 göra en rekordförlust på 20 miljoner kronor, enligt Arnör, efter att ha gått back 15 miljoner kronor året innan.
Kommentera artikeln
I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.
Grundreglerna är:
- Håll dig till ämnet
- Håll en respektfull god ton
Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.