Hemköp lanserar e-handel

Dagligvaruföretaget Axfoods matvarukedja Hemköp lanserar en e-handel efter sommaren. Genom e-handeln ska kunder kunna beställa varor samt färdigplanerade matkassar. Det framgår av ett pressmeddelande.

Som ett första steg i Hemköps e-handelssatsning kommer kunderna efter sommaren erbjudas middagslösningar i form av färdigplanerade matkassar.

I en andra fas kommer Hemköp under hösten att även starta traditionell e-handel med lösplock med start i tre butiker: Torsplan, Djurgårdsstaden och Stäket. Kunderna kommer att kunna välja mellan att få sina matvaror hemlevererade eller hämta upp dem i någon av de tre butikerna.

När det gäller matkassarna har Hemköp valt att samarbeta med företaget Middagsfrid som har lång branscherfarenhet av middagslösningar.

 

 

nullnull

Dela:

Kommentera artikeln

I samarbete med Ifrågasätt Media Sverige AB (”Ifrågasätt”) erbjuder Afv möjlighet för läsare att kommentera artiklar. Det är alltså Ifrågasätt som driver och ansvarar för kommentarsfunktionen. Afv granskar inte kommentarerna i förväg och kommentarerna omfattas inte av Affärsvärldens utgivaransvar. Ifrågasätts användarvillkor gäller.

Grundreglerna är:

  • Håll dig till ämnet
  • Håll en respektfull god ton

Såväl Ifrågasätt som Afv har rätt att radera kommentarer som inte uppfyller villkoren.



OBS: Ursprungsversionen av denna artikel publicerades på en äldre version av www.affarsvarlden.se. I april 2020 migrerades denna och tusentals andra artiklar över till Affärsvärldens nya sajt från en äldre sajt. I vissa fall har inte alla delar av vissa artiklar följt på med ett korrekt sätt. Det kan gälla viss formatering, tabeller eller rutor med tilläggsinfo. Om du märker att artikeln verkar sakna information får du gärna mejla till webbredaktion@affarsvarlden.se.